Mereka Panggil Cx Mama?

بِسْــــــــــــــــــمِ-اﷲِالرَّحْمَنِ-اارَّحِيم
اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ

Holla everybody! Hari ini nak update juga even rasa macam nak demam. Asyik bersin daripada tadi. Hope semua orang dikurniakan kesihatan yang yang baik hendaknya ya. Kepada adik-adik yang cuti sekolah, apa sahaja aktiviti korang? Manfaatkanlah sebaiknya cuti yang ada ya adik-adik. 


Haa, nampak screenshot di atas? Haha. hari itu, cx ada cerita tentang 'Borak dan Belajar Bahasa' kan? Entry kali ini boleh dikatakan sambunganlah. haha. Alkisahnya dah terkantoi dengan dua orang lagi kenalan cx dekat sini, Makanya mereka suka juga belajar even sedikit-sedikit. At least dapat juga ilmu. Memandangkan mereka selalu deal dengan dealer China, So, mereka mengambil kesempatan untuk menggunakan apa sahaja yang berkaitan. Perkara baik tak baik disimpan seorang. kan? 

Even cx tak pandai cakap dan tak faham jika orang China bercakap, tetapi at least ada juga perkataan yang boleh kita tangkap dan faham. kan? :) So, cx rasa sangat seronok. Hope so impian cx untuk pandai cakap mandarin, dimakbulkan Allah dan dipermudahkan segala urusan. Amin. 

Cx's Says:
Sebenarnya nak cerita pasal 'Mama Sya' tu. tetapi dah tercerita lain pula. Haha! Maka jadilah tajuk dan entry adik beradik sama bapa lain ibu. ehh! haha. kbai.

Semoga segalanya indah belaka
lahirkanlah keikhlasan dihatimu

Post a Comment

2 Comments

Deanna Morni said…
yang penting usaha untuk belajar bahsa lain harus dipuji hihihihi
Anonymous said…
hehehe faham sket2 certain words saja.. dulu skolah sekelas ramai cino..