Ecostore: Produk Selamat untuk Kulit Sensitif

بِسْــــــــــــــــــمِ-اﷲِالرَّحْمَنِ-اارَّحِيم
اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ

Ecostore: Produk Selamat untuk Kulit Sensitif | Ecostore merupakan jenama produk no.1 di New Zealand yang dikenali sejak tahun 1993. Semua produk Ecostore adalah selamat digunakan oleh kita, keluarga dan juga semua peringkat umur. Produk Ecostore lebih selamat kerana diperbuat berasaskan mineral yang boleh dipercayai. Jadi, kita boleh buat pilihan untuk memilih produk yang terbaik dan selamat untuk keluarga kita serta tidak menjejaskan alam sekitar.

Produk Ecostore bercirikan demi kebaikan alam sekitar kita yang mana dicipta daripada bahan² bio degradable [iaitu bahan yang dapat diuraikan atau direputkan melalui tindakan biologi oleh mikroorganisma] kepada pembuatan perkilangan dan bungkusan plastik gula yang diperakui carboNZero. Ecostore sentiasa berusaha untuk menjimatkan tenaga dan sumber serta mengurangkan sisa. Baguskan? Bukan setakat menjaga kebajikan manusia sebagai pengguna tetapi turut menitikberatkan perihal alam sekitar dan bumi kita.


Tumbuhan Biodegradable + Bahan berasaskan Mineral & Petrokimia

Makluman korang, apa yang bagusnya Ecostore ini adalah botol plastik produk mereka diperbuat daripada tebu yang boleh diperbaharui. Ianya 100% boleh dikitar semula di kerbside [tempat khas kitar semula bahan] dan menyerap karbon dari ruangan atsmofera ketika ia tumbuh, untuk penghasilan karbon yang lebih rendah. Nampak tak bahawa Ecostore ini sangat menjaga bumi kita? Bila bumi sihat, manusia juga selamat.



Keistimewaan Ecostore Radiant

  • Winner NZ Best in Beauty 2018
  • Tiada paraben, steroid, pewarna dan wangian
  • Tidak mengandungi bahan kimia berbahaya dan berasaskan tumbuhan
  • Mesra alam sekitar 
  • Packaging diperbuat daripada bahan yang boleh mampan
  • Tidak diuji kepada haiwan



Melalui Radiant Code Sdn Bhd yang merupakan pihak pengimport dan pengedar EcoStore di Malaysia juga memiliki pensijilan Halal dari Jakim. Jadi pengguna tidak perlu was-was dengan rangkaian produk EcoStore yang berada di Malaysia.

1. Ecostore Syampu Bayi
Dirumus khas untuk membersihkan rambut bayi dan kulit kepala yang sensitif secara perlahan-lahan, menjadikan rambut halus lembut, berkilat dan dipelihara. Ianya dirumuskan dengan minyak pati lavender untuk mewujudkan rasa tenang dan santai.



2. Ecostore Pembersih Badan Bayi
Pembersih Badan Bayi Ecostore diformulasikan dengan bahan berasaskan tumbuhan, untuk membersihkan kulit halus. Masa mandi adalah masa terbaik dan menetapkan bayi untuk bersantai sebelum waktu tidur. Dirumuskan dengan minyak pati lavender untuk mewujudkan rasa tenang dan bersantai.



3. Ecostore Minyak Bayi
Kulit anak kita akan menyukai Minyak Bayi ini yang berasaskan tumbuhan semata-mata. Dibuat dengan khasiat blackcurrant dan minyak badam yang perlahan-lahan melembapkan dan membantu melindungi kulit. Disemai dengan minyak pati lavender untuk urutan bayi yang santai juga indah. Boleh digunakan sepanjang kehamilan. Juga sesuai digunakan untuk cradle cap dan stretch mark.



Review Peribadi:
Sejak Malaysia dilanda jangkitan pelbagai penyakit dan cuaca panas terutamanya, kulit kami sekeluarga memang naik gatal-gatal merah yang menyebabkan luka apabila digaru secara kerap. Jadinya , bila cx dapat tahu tentang Ecostore produk ini, rasa ingin tahu itu sangat tinggi tau. Bila pakai di kulit, cx rasa, produk Ecostore ini memang sangat membantu. 

Kemerahan kulit dan kegatalan menjadi kurang dan serasi sangat Ecostore dengan kami sekeluarga. Lebih-lebih lagi anak cx yang bayi, baru berusia tiga bulan. Alhamdulillah elok. Anak cx yang pertama pon sejenis kulit alahan, pantang kotor, mesti terus naik merah dan gatal-gatal. Lagi-lagi bila dah sekolah, persekitaran kurang memuaskan. Jadi, produk Ecostore boleh dikatakan penyelamat buat anak² cx. InShaaAllah.

Korang dah boleh mula fikirkan yang terbaik buat anak anak dan keluarga serta alam sekitar bumi kita. Marilah bertukar kepada produk yang berasaskan alam semulajadi demi kelangsungan hidup yang baik dan sihat. Produk Ecostore boleh didapati di link berikut : http://bit.ly/31EBzNV


Kalau korang nak beli produk Ecostore ini dengan penjimatan 20% bolehlah gunakan baucar cx dengan penggunaan kod : BABYS1 [Valid sehingga akhir Julai 2020] . Ingat tau, pembelian sah hanya di website Radiant.

Bumi sihat, manusia selamat
Lahirkanlah Keikhlasan dihatimu

Post a Comment

1 Comments

Ina said…
botol dia pon cantik tuu. Btw menarik gak product mcm ni, mesra pengguna produk.