Kenapa Kambing Di Mekah Murah Sangat?

بِسْــــــــــــــــــمِ-اﷲِالرَّحْمَنِ-اارَّحِيم
اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ

Kenapa Kambing di Mekah Murah Sangat?

Selepas berlalunya hari raya aidilfitri, akan menjelang pula hari raya aidil adha tidak lama lagi.  Cx pasti sudah ramai merancang untuk melakukan ibadah korban untuk keluarga.  Betul tak? Tetapi bila kita sebut pasal korban, cx akui ramai juga yang tidak lagi melaksanakan ibadah korban yang satu ini.  Bukan tidak mahu tetapi isu kemampuan menjadi penghalang. Cx juga faham bila melibatkan harga korban, ia agak membuatkan ramai ibu bapa keluarga berfikir dua tiga kali dan merancang untuk tempoh yang agak lama.  Agar dapat menyimpan dan mampu melakukan korban di masa hadapan kelak.  

kenapa kambing di mekah murah sangat?
Korban di Tanah Suci Mekah Murah Sangat

Korban di Tanah Suci boleh percayakah? Haa, cx selalu tertanya-tanya tau kenapa kambing di Mekah murah sangat? Kemudian korban di Tanah Suci boleh percaya ke? Yalah, harga kambing di Malaysia agak mencabar juga ya untuk dikorbankan selepuk.  Tetapi harga kambing di Mekah murah saja.  Itu sebab agaknya ramai memilih korban di Tanah Suci kan? Tetapi boleh percaya ke? 

Korban di Tanah Suci boleh Percaya Ke?

Ya!, korban di Mekah boleh dipercayai.  Ibadah korban ini hukum asalnya adalah sunat muakkad iaitu sunat yang digalakkan untuk dibuat.  Lagipun keutamaan melakukan ibadah korban adalah setahun sekali tetapi masih ramai yang tidak melaksanakan korban.  

Kenapa Kambing Di Mekah Murah Sangat?
Korban di Tanah Suci Mekah Murah Sangat

Faktor utama adalah disebabkan oleh kekangan kewangan seperti yang cx sebutkan di atas tadi. Inilah juga faktor lain banyak agensi yang membuka peluang untuk buat korban di Tanah Suci Mekaah. Jadi, ya! korban di Mekah boleh dipercayai.  Contoh salah satu agensi yang membuka peluang korban di Tanah Suci Mekah adalah UTS Trading Enterprise

Kenapa Kambing di Mekah murah sangat? Kalau korang nak tahu, ini adalah fakta ya, harga kambing lebih rendah berbanding Malaysia.  Ini disebabkan kambing sebenarnya adalah makanan asasi dekat Mekah berbanding kita yang duduk di Malaysia.  Jadi, disebabkan kambing adalah makanan ruji harian mereka, itulah faktor harganya lebih rendah.  

kenapa kambing di mekah murah sangat?
Korban di Tanah Suci Mekah Murah Sangat


kenapa kambing di mekah murah sangat?
Korban di Tanah Suci Mekah Murah Sangat


Lagipun, daging korban juga akan diedarkan di beberapa negara Islam miskin.  Antara negara penerima daging korban adalah seperti;

  • Azerbajian Bangladesh
  • Burkina Faso
  • Chad
  • comoros
  • Djibuoti
  • Gambia
  • Ghana Guinea Bissau
  • Guinea Conakry
  • Iraq
  • Jordan
  • Lubnan Liberia
  • Mali
  • Maurtania Mauritania
  • Mozambique Niger
  • Pakistan
  • Palestin
  • Senegal
  • Sierra Leone
  • Sudan
  • Syria
  • Tanzania

Pusat Penyembelihan Berlesen, Diberi Permit

Macam cx dulu terfikir juga kalau buat korban di Mekah, diorang ini boleh percaya ke tidak kan? Yelah, cx dok fikir pusat penyembelihan mereka berlesan ke? Permit mereka sah ke tidak? Siapa tak risaukan? Kita bukan mampu dan bila kita pilih untuk buat korban di Mekah, kita cuba sedaya upaya untuk kumpul duit agar cukup.  Bila kita dah pilih untuk buat korban di Mekah, taknaklah jadi kes penipuan pula.  Ada yang jadi masalah pula bila dapat agensi menipu scammer macam tu.  Mestilah cx pon rasa sedih juga.  Niat kita baik tapi orang ambil kesempatan pula.  

Tapi cx syukur juga bila adanya agensi seperti UTS Trading Enterprise yang mana pusat penyembelihan mereka adalah berlesen dan diberi permit sah untuk melaksanakan ibadah korban di Mekah.  Alhamdulillah.  Pusat penyembelihan yang ada di Tanah Haram adalah kurang daripada 10 tau. 

kenapa kambing di mekah murah sangat?
Korban di Tanah Suci Mekah Murah Sangat


Kenali UTS Trading Enterprise

UTS Trading Enterprise adalah sebuah perniagaan yang menguruskan ibadah korban dan aqiqah di tanah suci Mekah.  Memiliki kakitangan di Malaysia dan Saudi yang berpengalaman lebih enam tahun dalam menguruskan ibadah aqiqah dan korban di Mekah. 

UTS Trading berhubung terus dengan pembekal di Saudi tanpa menggunakan khidmat orang tengah di Malaysia.  Mereka menggunakan pusat sembelihan yang diiktiraf oleh Kerajaan Saudi dan semua sembelihan adalah dijamin. 

Mereka juga tidak melantik mana-mana agen jualan yang mewakili UTS Trading melainkan pendaftaran melalui laman web dan kakitangan syarikat sah sahaja. 

7 Sebab Utama Kenapa Perlu Pilih UTS Trading? 

  1. Harga yang lebih rendah dalam pasaran dan mampu milik untuk semua orang. 
  2. Berpengaman hampir enam tahun dalam menguruskan aqiqah dan qurban di tanah suci Mekah. 
  3. Servis yang pantas dan cekap.  Hari ini anda bayar, kami uruskan qurban dan aqiqah segera. 
  4. Mempunyai rangkaian dan pegawai bertugas di Saudi Arabia.  Tiada orang tengah, proses akan jadi lebih cepat. 
  5. Haiwan qurban dan aqiqah akan dipilih dengan teliti dan disembelih mengikut hukum syarak.
  6. Mudah, semua urusan anda hanya di hujung jari.  Ini dapat jimatkan masa, tenaga dan duit anda. 
  7. E-sijil, video dan gambar akan diberikan kepada anda. 
kenapa kambing di mekah murah sangat?
Korban di Tanah Suci Mekah Murah Sangat

Bukti Bergambar dan Video Secara Individual Tidak Dapat Diberikan

Kenapa bukti bergambar dan video secara individual tidak dapat diberikan?  Okay jom cx jelaskan biar korang faham kenapa.  Perkara pertama sekali yang korang kena tahu adalah, jemaah haji tahun 1444H adalah seramai dua (2) juta orang.  Purata sembelihan setiap orang jemaah adalah seekor kambing.  Ianya adalah untuk sembelihan dam dan korban. 

Sebelihan korban yang dibuat oleh penduduk setempat dan orang luar di tanah haram adalah sekitar satu (1) juta ekor kambing.  Ini menjadikan jumlah keseluruhan sembelihan dalam masa empat (4) hari iaitu 10, 11, 12 dan 13 Zulhijjah sebanyak tiga (3) juta ekor kambing. 

Makanya, jumlah ini tidak memungkinkan pusat sembelihan dapat memberi bukti berbentuk gambar atau video secara individu.  Jadi, korang jelas dan faham? Alhamdulillah. Kita mudahkan urusan orang lain, Allah akan permudahkan urusan kita kelak.  InshaAllah. 

Jom daftar di utskorban.com sekarang 

Post a Comment

0 Comments