Jom Buat Aktiviti Menarik Kreatif AQUABEADS Bersama Anak-Anak

بِسْــــــــــــــــــمِ-اﷲِالرَّحْمَنِ-اارَّحِيم
اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ

Jom Buat Aktiviti Menarik Kreatif AQUABEADS Bersama Anak-Anak 

Hai korang! kali ni cx nak kongsi sikit pasal aktiviti permainan Aquabeads dengan korang.  Korang tahu tak apa benda Aquabeads ni? Haa, okay jom cx cerita serba sedikit okay.  Apa itu Aquabeads? Aquabeads adalah permainan yang menyeronokkan.  Paling penting ianya selamat untuk kanak-kanak dalam menikmati keseronokan kreatif berjam-jam! Aquabeads sesuai untuk kanak-kanak berumur empat (baca:4) tahun ke atas.  

Aquabeads sebenarnya adalah manik unik yang melekat bersama air.  Tiada haba diperlukan supaya kanak-kanak dapat menikmati keseluruhan proses daripada awal hingga akhir.  Aktiviti ini akan memberikan anak-anak kepuasan yang besar.   Aquabeads sebenarnya berasal dari Jepun.  Telah berjaya menembusi pasaran sejak tahun 2004 lagi.  Kini ianya dijual di lebih 45 buah negara. Hebat kan? 

Manik Aquabeads
Jom Buat Aktiviti Menarik Kreatif Aquabeads Bersama Anak-Anak 
 

Bahan-Bahan Aquabeads Selamat Digunakan

Bahan-bahan Aquabeads adalah selamat digunakan untuk kanak-kanak dan pelbagai peringkat umur.  Perkara ini telah disahkan oleh makmal ujian pihak ketiga sendiri. Aquabeads mematuhi piawaian keselamatan mainan pelbagai negara di seluruh dunia, seperti EN71 dan ASTM F963.  Di samping itu, semua ramuan telah dinilai oleh pakar dan disahkan mematuhi piawaian bahan seni Amerika Syarikat ASTM D4236.
 
Bahan utama dalam manik Aquabeads adalah PVOH (PVA/polyvinyl alcohol). Tiada laporan yang menunjukkan bahawa PVOH adalah toksik. Ia juga telah diluluskan sebagai eksipien farmaseutikal (tambahan), dan digunakan dalam salutan untuk pil atau tablet dan lain-lain. Ia juga digunakan dalam produk lain termasuk kosmetik seperti losyen kecantikan, bahan pembungkus untuk produk makanan dan gam yang digunakan dalam setem jenis dilekatkan dengan menggunakan lembapan.

Manik Aquabeads
Jom Buat Aktiviti Menarik Kreatif Aquabeads Bersama Anak-Anak 

Agen pahit (bittering agent) telah ditambah pada manik untuk mengelakkan kanak-kanak daripada tidak sengaja memakan atau menelannya.  Agen pahit ini disifatkan tidak memberi kesan kepada kesihatan. Sekiranya manik masuk ke dalam mulut anak kita, secara tidak sengaja, hanya perlu bilas dengan air untuk menghilangkan rasa pahit yang tinggal.
 
Terdapat juga kes di mana beberapa agen pahit mungkin kekal melekat pada tangan selepas bermain, jadi sila basuh tangan dengan bersih selepas digunakan.

Langkah Pencegahan dan Keselamatan

Bagaimana kalau anak kita tertelan manik Aquabeads secara tidak sengaja?  Manik Aquabeads sebenarnya tidak mengandungi bahan yang berbahaya kepada kesihatan.  Tetapi Aquabeads mengesyorkan agar kita terus mendapatkan pemeriksaan perubatan dengan doktor. Aquabeads juga boleh menyediakan senarai ramuan bahan atas permintaan (boleh hubungi Aquabeads)

Bagaimana jika anak kita secara tidak sengaja memasukkan manik ke dalam telinga mereka?  Sila dapatkan rawatan perubatan segera dengan doktor. Jika korang cuba keluarkan sendiri manik Aquabeads, mungkin terdapat bahaya dan risiko.  Boleh jadi kemungkinan bahawa manik Aquabeads termasuk lebih dalam ke saluran telinga, atau menyebabkan kecederaan pada telinga anak kita.

manik aquabeads
Jom Buat Aktiviti Menarik Kreatif Aquabeads Bersama Anak-Anak 

Kalau korang nak tahu, manik Aquabeads akan melekat sesama sendiri akibat kelembapan yang kita spray. Oleh itu manik Aquabeads mungkin lebih sukar untuk dikeluarkan setelah terikat pada bahagian dalam telinga. Sila elakkan daripada mandi atau masukkan air sebelum mendapatkan rawatan dan pemeriksaan dengan doktor terdekat.

Maklumat Penting Sebelum Ber-Aquabeads

  • Sila baca arahan dengan teliti bersama anak-anak.
  • Tidak bertujuan untuk kegunaan manusia.
  • Jangan sentuh manik dengan tangan yang basah.
  • Simpan arahan untuk rujukan masa hadapan.
  • Bagi mengelakkan warna pudar, jangan simpan manik di bawah cahaya matahari.
  • Pastikan manik disimpan di tempat yang kering untuk mengelakkan manik berubah bentuk.
  • Jangan simpan atau bermain dengan Aquabeads dalam suhu tinggi atau keadaan lembap.
  • Gunakan Dulang Susun Atur yang disediakan. Gunakan Aquabeads pada permukaan kerja rata.
  • Semasa semua aktiviti kreatif, kami mengesyorkan agar kanak-kanak memakai overall dan atau pakaian lama.  Digalakkan agar menutup perabot dan permaidani.
  • Jangan gunakan pada pakaian, perabot, dsb. Hal ini kerana pewarna Aquabeads boleh berpindah dan mengotorkan. Jika manik basah terkena pakaian, basuh mengikut arahan pengilang.
@chazaxiaojie

Let's Aquabeads ! Best betul main manik2 comel ni 😍 Cute gila !

♬ GOOD VIBES - Ellen Once Again

Facebook Shopee Lazada 

Post a Comment

0 Comments