hukum karma

بِسْــــــــــــــــــمِ-اﷲِالرَّحْمَنِ-اارَّحِيم
اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ

hye peeps! :) today sangat sibuk ya! banyak amanah yang perlu diselesaikan. tapi hari ni en.boyfee nak balik *eh! hahaha. ok bukan. salah topik. daripada siang sampai ke malam, alhamdulillah. benda yang nak diuruskan itu, semakin mudah. terima kasih Ya Allah. cuma..

ada banyak benda yang cx tempuh hari ini. :) ragam manusia. terlalu besar polar kehidupan yang tidak dapat kita jangka. semoga cx tidak tergolong dalam golongan sedemikian.  okaylah, cx nak cerita macam terlalu panjang , so cx ringkaskan secara point ya :) antaranya adalah :

gapy
1. parking
tadi cx pergi bawa mak ke family store, mak nak beli makanan untuk adik-adik kecil yang beekor dirumah. hehe. cx parking terpi jalan, depan kereta ada sebuah kereta yang besar dan parking betul-betul disimpang corner. so, disitu.. ianya telah menyusahkan pemandu lain untuk keluar daripada selekoh tersebut. terpaksa melebihkan muncung kereta untuk melihat kiri kanan jalan sebelum melintas. hurm.. motif? sila consider keadaan orang lain. jangan selfish :)

2. jangan tamak harta orang lain
ini satu hal. hidup dah senang, Allah bagi lengkap .. masih sibuk dengan kekayaan dunia. urm. janganlah tamak harta orang lain. itu bukan hak anda. berdosa jika makan harta anak yatim. bertaubatlah. jangan disebabkan mulut dan ketamakkan anda, keturunan menjadi porak peranda.

3. hobi baru
okay. ini hobi baru cx. heheh. cx sekarang ada 18 ekor ikan gapi. hahah! seronok bila tengok diorunk berenang riang dalam akuarium diorunk. sangat happy! :) nanti cepat-cepat perkembang keturunan ya gapi2 ku! hehe

okay kawan-kawan. entry tiada motif. sejak bila ntah suka bercerita hal peribadi dekat blog *garukepala #kbai semua!

I am happy with you
"lahirkanlah keikhlasan dihatimu"

Post a Comment

2 Comments

Nyamuk Terbang said…
1. sllu sgt dh kena mcm tue...skunk prefer naik motor..snang skit

2. manusia mmg suka kpd kekayaan

3. kiter bela ikan kaloi..hehe
maszull said…
assalamualaikum cxs....bercerita apa salahnya jadi kita dpt luahkn segala-galanya yg terpendam di hati...;)