Amalkanlah Bismillah

Amalan Bismillah

Hai semua pembaca budiman. Kali ini cx nak ketengahkan soal amalan membaca Bismillah. Bila kita perhati semula, adakah lidah kita lembut dalam menyebut nama-nama Allah? Zaman sekarang ini kita sibuk sangat dengan dunia sampaikan kita alpa untuk menyebut Bismillah. Sedangkan setiap bacaan nama dan ayat Allah, pasti ada kelebihannya. InshaAllah. Di bawah ini cx ada kongsikan kelebihan mengamalkan bacaan Bismillah. 

amalkan bismillah
Amalan Bismillah

Kelebihan Bismillah

Ramai antara kita yang tidak tahu apakah kelebihan mengamalkan bacaan Bismillah.  Bila kita tahu, kita akan rasa rugi sangat sepanjang hidup kita sebab tidak mengamalkannya. 

Bismillah 21 Kali

Amalkanlah bacaan bismillah ini sebelum tidur. Bacaan bismillah sebanyak 21 kali sebelum tidur mampu menghindarkan kita daripada gangguan syaitan, bencana dan juga mati mengejut.

Bismillah 19 Kali

Bila nak JUMPA dengan mana-mana orang yang berpangkat besar, juga kita digalakkan untuk mengamalkan bacaan bismillah ini sebanyak 19 kali. Antara fadhilatnya ialah insyaAllah akan lembut hati orang yang garang dan berpangkat besar itu.

Bismillah 100 Kali

Bacalah juga bismillah sebanyak 100 kali dan hembuskannya kepada penyakit selama 3 hari berturut-turut, insyaAllah SEMBUH PENYAKIT itu.
Nabi Muhammad s.a.w sendiri ada bersabda,
Tiada ada seorang hamba yang mengucapkan Bismillah kecuali Allah memerintahkan malaikat yang bertugas untuk mencatat dalam buku amalannya sebanyak 400 kebaikan.
amalan bismillah
Amalkanlah Bismillah


Lembutkan Lidah Dengan Bacaan Bismillah

Jom kita lembutkan lidah dengan mengamalkan bacaan Bismillah. InshaAllah ada kelebihan dan ganjaran yang Allah akan kurniakan.  Kita amalkan supaya lidah kita tidak kaku dan keras dalam menyebut nama dan ayat Allah. InshaAllah kita usaha bersama okay. 

Post a Comment

0 Comments