Cara Menghilangkan Gatal Kulit Paling Berkesan Dengan Herba Glow Gelenggang

سْــــــــــــــــــمِ-اﷲِالرَّحْمَنِ-اارَّحِيم 
اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ 

Cara Menghilangkan Gatal Kulit Paling Berkesan Dengan Herba Glow Gelenggang


Gatal-gatal kulit adalah perkara yang biasa berlaku kepada kita. Cx juga tidak terkecuali.  Jenis gatal kulit pula ada banyak dan pelbagai.  Ada yang diantaranya disebabkan oleh alergik kulit, alahan habuk, ekzema dan banyak lagi.   Jika merujuk kepada keadaan, kulit CX sejenis gatal-gatal yang disebabkan ekzema.  Penyakit kulit ekzema pula ada banyak ya korang dan CX sejenis ekzema yang tumbuh melata.  Maksud di sini adalah, ekzema yang bukan ada dekat bahagian pelipat atau tempat lembab tetapi melata.  Contoh punca ekzema CX adalah di bahagian kaki yang mana Doktor bagitahu tempat gatal tersebut terjadi sebab kita selalu atau kerap garu di bahagian yang sama.

Cara Menghilangkan Gatal Kulit Paling Berkesan

Kenali Penyebab Gatal-gatal Kulit


Selama ini CX memang bukan sejenis nak ambil tahu dan kenali penyebab gatal-gatal kulit.  Kononnya, alah, biasalah bila dah berpeluh dan buat aktiviti di tempat terbuka, mesti akan ada gatal-gatal.  Nanti dah cuci dan letak ubat, eloklah dia. Tetapi korang, itu semua salah ya. Jangan ikut perangai CX.  Penyebab gatal-gatal kulit ini ada banyak.  Antaranya adalah ekzema, alahan makanan, kulit kering, kulat air, alahan habuk, alahan makanan orang dewasa dan sebagainya.  CX dulu hanya anggap gatal-gatal kulit disebabkan oleh kulat air.  Sejenis kulit sensitif dengan air yang tak berapa bersih atau tempat tersebut.  Namun, sangkaan CX memang salah.  CX lupa apa nama yang doktor sebutkan untuk gatal-gatal kulit ekzema melata ini. 

Glow Gelenggang: Herba Paling Mujarab untuk Gatal Kulit


Siapa tahan dengan gatal-gatal kulit kan? Jadi, CX cari initiatif pelbagai juga.  Selain rujuk doktor di klinik berdaftar, CX juga cuba segala macam tips dan cara menghilangkan gatal alergi atau bukan.  Makanya, CX ada cuba satu herba ini tau, CX baru juga tahu pasal herba ini.  CX jadi yakin sebab herba ini memang selalu digunapakai oleh nenek moyang kita dulu. Korang boleh cuba guna Glow Gelenggang.  Dia sebenarnya produk yang berasaskan herba semulajadi tanpa bahan terlarang seperti steroid.  


Makluman korang, Glow Gelenggang ini sangat membantu dalam meredakan gatal-gatal kulit yang disebabkan oleh beberapa faktor seperti resdung dan penyakit kulit.  Ianya diformulasi dengan bahan semulajadi yang berkesan, selamat, bebas bahan kimia dan tanpa steroid.  Kalau korang tengok produk lain, kebanyakkannya ada bahan kimia yang tinggi dan memudaratkan. Tapi bila CX cuba guna Glow Gelenggang ini, CX baru tahu ianya diperbuat hanya daripada bahan semulajadi premium terpilih.  Glow Gelenggang ini handmade ya korang.  Tambahan lagi, Glow Gelenggang paling banyak bahan aktif, lima kali (baca:5x) lebih berkesan, selamat dan mudah digunakan oleh semua peringkat umur juga jantina. 

Siapa Boleh Guna Glow Gelenggang? 


Seperti yang CX cakapkan di atas, ianya selamat digunakan oleh semua peringkat umur juga jantina.  Jadi, CX dan kita semua boleh guna Glow Gelenggang termasuk senarai di bawah:

  • Lelaki atau Perempuan
  • Kanak-kanak
  • Orang Dwasa
  • Orang Tua
  • Wanita Hamil
  • Wanita Berpantang

Ramuan Glow Gelenggang: Gatal-gatal Kulit HIlang dengan Pantas


CX nak kongsikan dengan korang sebab kenapa gatal-gatal kulit boleh hilang dengan pantas hanya menggunakan Glow Gelenggang .  Glow Gelenggang ini boleh dikatakan ubat paling mujarab untuk gatal kulitlah.   Inilah cara tradisional menghilangkan gatal kulit pada zaman dahulu.  Semua bahan yang ada di bawah ini, memang ramuan rahsia untuk Glow Gelenggang.

  • Daun Gelenggang : Agen anti-bakteria dan anti-kulat yang powerful
  • Habatus Sauda: Bertujuan untuk kurangkan radang dan sembuhkan luka luaran.
  • Minyak Zaitun: Pelembab yang tahan lama pada kulit dan mengurangkan kekeringan
  • Minyak Argan: Menjadikan kulit halus dan licin.  Mudah serap dalam kulit
  • Tanah Liat Putih Kaolin: Menangani pelbagai masalah kulit seperti sensitif dan ekzema. 
  • Crystal Menthol: Menyejukkan kulit supaya tidak panas.

Keistimewaan Sabun Herba Gelenggang


Sabun Herba Gelenggang ini anti-fungus tau korang.  Tekstur Sabun Herba Gelenggang pula adalah lulur (iaitu scrub) daripada serat hijau asli daun gelenggang.  Sabun herba gelenggang bukan dipilih daripada bijian-bijian halus scrub sintetik.

Sabun herba gelenggang berfungsi menanggalkan sel kulit mati dan melembutkan kulit.  CX baca juga yang sabun herba gelenggang ada ektra khasiat semulajadi lagi tau.  Kalau nak dibandingkan dengan scrub sintetik, ianya hanya menanggalkan sel kulit mati dan lembutkan kulit sahaja.  Jadi, bila CX guna sabun herba gelenggang, memang kulit CX rasa selesa sangat.  Lega tau bila gatal-gatal hilang.  Yelah, gatal-gatal kulit CX ini sejenis berulang kejadiannya dalam masa yang singkat.  Memang CX rasa bersyukur sangat bila berjodoh dengan Glow Gelenggang ini.


Lagipun, kuantiti bahan dalam glow gelenggang sangat maksimum dan aktif ya.  Jadi, bila CX pakai sahaja, memang dapat hilangkan gatal-gatal dan masalah kulit dengan lebih optimum.  CX guna dengan konsisten dan berdisiplin ya.  Sabun herba gelenggang tidak memutihkan tau, kena ingat tu.  Paling CX suka, sabun herba gelenggang tak berlendir pon! Kalau korang pakai sabun herba gelenggang ini secara konsisten, nanti korang akan nampak bahan-bahan yang ada dekat sabun itu waima kita pakai dah nipis. Inilah sebabnya Glow Gelenggang sangat menutamakan kualiti mereka.

Cara Guna sabun herba gelenggang pon mudah.  Boleh dibawa mandi dan dilumur satu badan.  Korang boleh juga guna pada bahagian anggota yang gatal sahaja.  CX guna 2-3 kali dalam sehari.  Bila guna, gosoklah sabun herba pada badan secara memutar.  Sabun boleh juga digunakan pada muka, badan, alat sulit dan juga kepala tau.  Paling penting, kena konsisten.  Harga seunit adalah RM47.00 sahaja

Minyak Herba Organik


Minyak Herba Organik glow Gelenggang tidak pedih, panas, rengsa dan tidak busuk. Cara guna pula, CX hanya perlu bersihkan kulit terlebih dahulu.  CX guna selepas sabun herba tau.  Kemudian picitkan seidikit minyak herba dan sapu sahaja dekat tempat gatal sampai ianya serap elok.  CX guna selepas mandi.  Boleh juga guna sebelum masuk tidur dan setiap kali bila rasa gatal.  Pasitkan korang tahan diri daripada asyik menggaru. Harga seunit adalah RM47.00 sahaja


Minyak Herba Organik & Daun Bidara (Khas Bayi)


Berfungsi untuk hindarkan daripada gangguan jin dan makhluk halus.  Tidak pedih, panas dan tidak rengsa.  Cara CX guna Minyak Herba Organik & Daun Bidara ini pula ialah mandikan anak.  Kalau tidak pon, boleh sahaja bersihkan kulit anak dengan tisu basah atau kain besih lembap terlebih dahulu.  Kemudian picitkan setitis dua sahaja untuk disapu dekat tempat gatal .   Biarkan menyerap.  Guna selepas mandi elok sangat.  Kalau tidak pon, guna sebelum masuk tidur dan setiap kali anak gatal-gatal kulit. Harga seunit adalah RM47.00 sahaja


Cuba Sendiri Glow Gelenggang dan Kongsi Kebaikan


Perkara baik dan elok, memang CX suka kongsi dengan korang.  Lagipun ramai alami masalah yang sama dengan CX dan mungkin mereka alami keadaan yang lebih teruk.  Jadi, CX memang sangat mengesyorkan kepada korang untuk beli dan cuba sendiri kehebatan Glow Glowing ini sendiri.  Semoga kita semua dapat hidup dalam keadaan yang sihat dan tidak gatal-gatal kulit lagi.  Di bawah ini, CX ada sertakan juga maklumat mereka.  Pergi dapatkan sekarang okay!

Sebelum Penggunaan Glow Gelenggang

Cara Menghilangkan Gatal Kulit
Selepas Penggunaan Glow Gelenggang

Facebook Page: Glow Gelenggang
Whatsapp: 014-5445951

Tiada Lagi Gatal-gatal Kulit
Lahirkanlah Keikhlasan Dihatimu

Post a Comment

0 Comments