Syaitan Di Atas Pintu Masuk Rumah


بِسْــــــــــــــــــمِ-اﷲِالرَّحْمَنِ-اارَّحِيم
اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ

apa khabar semua rakan-rakan blogger? :) cx tadi berblogwalking, then terjumpa satu entry berkenaan SALAM yang diberikan. selama ni cx memang tak tahu. setelah baca entry beliau, cx baru ilmu baru. so cx nak kongsi dengan kalian. sebelum itu, TERIMA KASIH kepada INDAHITUKAMU yang sudi share ilmu ni:)


melalui entry beliau, beliau ada menyatakan bahawa menurut sebuah hadis, ada menyebut perihal seekor syaitan yang duduk diatas pintu rumah.  tugasnya adalah untuk menanam keraguan dihati suami terhadap kesetiaan isteri di rumah dan keraguan dihati isteri terhadap kejujuran suami diluar rumah.  sebab itulah Rasulullah tidak akan masuk rumah sehingga baginda mendengar jawapan salam daripada isterinya.  di saat itu, syaitan akan lari bersama-sama dengan salam itu.

blogger tersebut juga turut berkongsi pesanan daripada Dato' Dr. Fadzillah Kamsah, suami isteri sebelum masuk ke dalam rumah, apabila berada di depan pintu rumah, baca BISMILLAHIRAHMANIRAHIM 3x, selepas itu, MEMBERI SALAM, dan SENYUM DI MUKA PINTU, kemudian baru masuk kedalam rumah.  kerana kata beliau, di muka pintu itu ada syaitan yang menunggu untuk mengganggu gugat rumahtangga kita. :)

marilah sama-sama kita kongsikan ilmu ini. terima kasih kepada INDAHITUKAMU :)

amalkanlah amalan yang baik
"lahirkanlah keikhlasan dihatimu"

Post a Comment

2 Comments

Unknown said…
dah tahu lama...tapi kekadang main langgar aje...thanks untuk peringatan semula...
Sha Mohamed said…
Kasih selalu dgr pesanan nie kat Sinar.fm... hubby n kasih selalu mengamalkan.. dan thanks dekat awk...