#SUNWAYFORGOOD Program Ceria Deepavali di Lost World of Tambun

بِسْــــــــــــــــــمِ-اﷲِالرَّحْمَنِ-اارَّحِيم
اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ

Festival perayaan cahaya, Sunway Group melancarkan #SunwayForGood untuk memberi senyuman kepada 900 sekolah anak² Perak yang memerlukan.  Sementara ramai menyambut festival ini dengan kegembiraan, hidangan lazat dan pertemuan besar, namun, sentimen sama tidak dikongsi oleh komuniti kurang mendapat perhatian, terutamanya dalam masyarakat B40.  Sunway Group berharap agar dapat membawa keceriaan kepada komuniti tersebut pada festival kali ini.


Group Photo
Program #SunwayForGood Keceriaan Deepavali disokong oleh Pejabat Ahli EXCO Perak, Jabatan Pelajaran Perak, dan sahabat handai dibentuk sebagai satu tindak balas segera terhadap kajian yang ditunjukkan walaupun terdapat penurunan kadar keciciran dari 0.35% pada 2016 kepada 0.29% dalam 2017, kadar keciciran tertinggi adalah kanak-kanak daripada kumpulan B40 kerana ketidakupayaan ibu bapa mereka membiayai perbelanjaan sekolah.


Sunway, Perak EXCO, students

Sunway Group Brand Marketing and Communications General Manager Bernard Paul with the benefitting school children
Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan, Hal Ehwal Pengguna, Integrasi Nasional dan Sumber Manusia Perak serta Ahli Dewan Undangan Negeri Sungkai YB Sivanesan Achalingam yang hadir pada majlis itu memuji inisiatif Sunway Group sebagai salah satu yang menyokong tumpuan Kerajaan Perak untuk menaikkan isi rumah B40.
"Kerajaan Perak telah mengambil beberapa langkah positif seperti pengenalan Kad Perihatin Perak, pengembangan projek pertanian masyarakat, rebat bil elektrik, air percuma dan sesi latihan untuk usahawan kecil serta sederhana untuk membantu kumpulan B40 mengurangkan beban mereka
"Pengasas dan pengerusi Sunway Group, Tan Sri Dr Jeffrey Cheah percaya bahawa pendidikan yang ditawarkan adalah laluan terbaik keluar daripada kemiskinan. Kami berharap dengan menjangkau 900 pelajar utama dari kumpulan B40 dan menyediakan mereka dengan keperluan sekolah, para pelajar akan bermotivasi untuk meneruskan pendidikan masa depan lebih cerah. Inisiatif #SunwayForGood telah mencapai sehingga 40,000 penerima, dan Sunway Group berharap dapat menjangkau 50,000 penerima pada penghujung tahun ini. "
Pelancongan Pendidikan di Lost of Tambun;


Sunway volunteers having a memorable moment with school students





Program ini telah dilancarkan pada 13 Oktober di mana 160 kanak-kanak sekolah dari pelbagai sekolah termasuk SJK (T) Klebang, SJK (T) Ladang Chemor, SJK (T) Kg Simee, dan SJK (T) Ladang Strathisla Lost of Tambun untuk mempelajari tentang pelbagai haiwan di dalam zoo serta bagaimana untuk membina wilayah.  Selain peluang belajar, para pelajar menerima bekalan sekolah termasuk beg sekolah, alat tulis, air dan bekas makanan, multivitamin, ubat gigi, sabun cuci mulut dan sabun mesra alam Sunway Hotels & Resorts dari Wong Wan Wooi serta YB Sivanesan Achalingam.


A merry train ride in the Lost World of Tambun

A Park Ranger at the Petting Zoo playing with the school children
Petting Zoo rangers educating the children about animals
School student getting to know a python at the Lost World of Tambun's Petting Zoo

R.E.A.D. Program
Sunway Group akan memulakan program Sunway R.E.A.D (Reading Increases Aspiration and Drive) di mana perpustakaan sekolah SJK (T) Klebang akan diubah suai. Selain daripada kerja-kerja membaik pulih, Sunway Group juga berusaha untuk melengkapkan perpustakaan dengan buku-buku yang diperlukan untuk tujuan pendidikan. Sunway 

Program Bantuan Literasi ICT
Memulakan program Bantuan Literasi ICT pada tahun 2020. Program ini memberi tumpuan kepada pembelajaran digital, di mana para pelajar diajar asas-asas teknologi maklumat dan kemahiran pengaturcaraan.


Happy Students


Students with the #sunwayforgood poster

Sunway Management with the teachers and principal of SJK (T) Klebang, Chemor

Sunway promotes quality education for all

Video Deepavali
Bagi menyebarkan keceriaan perayaan Deepavali, Sunway Group telah mengeluarkan video Deepavali. Di negara yang berbilang kaum seperti Malaysia, setiap perayaan disambut oleh semua rakyat Malaysia. Video ini memaparkan kepentingan perpaduan di kalangan rakyat Malaysia, dan bagaimana kita dapat menghargai dan merangkul keunikan serta perbezaan budaya kita.



Rebut peluang untuk memenangi paket Deepavali dengan menonton video dan menjawab soalan dalam pautan di bawah: https://www.facebook.com/166738750044444/posts/2772232512828375/


School Student Taking a Momento Photo at LWOT

Great Diwali Celebration
Lahirkanlah Keikhlasan dihatimu

Post a Comment

0 Comments